ازآنجاییکه شرکت فناوری جنوب تمامی جوانب را در نظر میگیرد با صرف زمان بسیاری، آموزش کارکنانی که قرار بود در آینده از این سامانه استفاده کنند را در دستور کار تیم خود قرارداد. و این اتفاق پس از اتمام مرحله تأمین تجهیزات سختافزاری صورت گرفت. شرکت جنوب پس از آموزشهای مستمر و طی یک آزمون استاندارد عنوان لیسانس کاربر حرفهای سامانه به کارکنانی که آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشتهاند، ارائه کرد.
سامانه برای مدتی محدود بهصورت موازی در کنار روال عادی فروش بلیت و گردش کنترل بلیت مورد بهرهبرداری آزمایشی قرار گرفت؛ و پس از اعمال برخی اصلاحات جزئی در تابستان 1393 مورد بهرهبرداری قطعی قرار گرفت.
سامانه در زمان شروع بکار با 8 گیت فروش بلیت همزمان برای مسیرهای بندرعباس به قشم و بندرعباس به هرمز برای 18 ساعت در روز فعالیت داشت که با توجه به احداث و بهرهبرداری از سالن ترانزیت مسافری، گیتهای صدور از فضای بیرون به داخل سالن مذکور انتقال داده شد.
خوشبختانه با توجه به تمهیدات پشتیبانی نرمافزار و انتخاب مناسب سختافزاری توسط مهندسین شرکت فناوری اطلاعات جنوب، در مدت بیش از چندین سال شروع بکار، مدتزمان خارج از سرویس بودن سامانه 0 دقیقه بوده است. همچنین سامانه توانسته است طی اعیاد نوروز سال 1394، 1395 برای ستاد نوروزی روزانه به بیش از 20000 نفر مسافر خدمات ارائه نماید؛ و یکی از موفقترین بخشهای ستادی نوروز با بهترین راندمان باشد. شرکت فناوری جنوب برای تمام مسافرانی که از این سامانه استفاده میکنند، سفری خوش آرزو میکند.